Rebeliune în marketing

Rebeliune în marketing

Într-o lume în continuă schimbare, în care consumatorii devin tot mai reticenți la formele tradiționale de publicitate, iar canalele de vânzări se multiplică vertiginos sub impactul noilor tehnologii digitale, profesioniștii în marketing trebuie să se adapteze necontenit la actualele tendințe ale pieței, prin intermediul unor campanii articulate pe valori profund umane. 

26,00 RON
cu TVA

Într-o lume în continuă schimbare, în care consumatorii devin tot mai reticenți la formele tradiționale de publicitate, iar canalele de vânzări se multiplică vertiginos sub impactul noilor tehnologii digitale, profesioniștii în marketing trebuie să se adapteze necontenit la actualele tendințe ale pieței, prin intermediul unor campanii articulate pe valori profund umane. Analizând cauzele fenomenului, perceput ca o adevărată „rebeliune în marketing”, Mark Schaefer surprinde conotațiile psihologice, sociologice și antropologice ale acestui domeniu și propune strategii durabile, menite să restabilească relația dintre un brand și clienții săi. Într-un stil pasionant și riguros, dar totodată captivant prin umor și vervă retorică, cartea de față reprezintă un valoros itinerar, ce cartografiază recentele destinații de marketing, în care lumea digitală și rețelele sociale devin repere de neocolit, iar transparența, temeritatea și aderența la schimbare constituie principiile călăuzitoare.

RIM-1901
Fișa tehnică
Traducător
Crenguța Nicolae
An apariție
2021
ISBN
978-606-8944-49-4
Format
155 x 235 mm
Număr pagini
266
Tip copertă
Cartonată

„Consumatorii au preluat controlul. Canalul clasic de vânzări a dispărut. Publicitatea moare. Până și cel mai bun marketing poate irita cumpărătorii. Fidelitatea clienților este un mit. Rolul tradițional al unui director de marketing a rămas de domeniul trecutului. Tehnologia poate deveni marele inamic. Strategiile de implicare a clienților nu mai contează. Clienții noștri reprezintă departamentul de marketing. Și acesta e doar începutul. Ca lideri de business, trebuie să înfruntăm provocarea și să acționăm așa cum am făcut întotdeauna – să ne adaptăm. Această carte vă va arăta cum și vă va provoca să vă conectați la clienți în moduri noi și inedite. Credeți-mă că e posibil, e necesar și voi sunteți cei care trebuie să faceți asta. Bine ați venit în lumea rebeliunii din marketing.”

„Astăzi vedem internetul ca pe ceva de la sine înțeles, dar sfârșitul secretelor a avut un impact enorm. Aducerea informațiilor în mâinile consumatorilor a transformat în profunzime procesul de cumpărare a unei mașini, de planificare a vacanței, de încheiere a polițelor de asigurare, de evaluare a stării de sănătate, de achiziționare a unei locuințe și de investiție în acțiuni, pentru a numi doar câteva tranzacții obișnuite pe care le fac consumatorii.”

„Pentru a supraviețui acestei rebeliuni finale, companiile și brandurile trebuie construite printr-o acumulare de afișări umane. Acesta este singurul lucru în care avem încredere. E singurul lucru care contează. Și nu este o idee nouă. De fapt, e cea mai veche idee din marketing. În adâncul sufletului nostru, am știut întotdeauna că afacerile se referă la emoție și relații.”

„Consumatorii s-au răzvrătit împotriva minciunilor, a secretelor și a controlului nostru de 100 de ani încoace, pentru că nu le oferim ceea ce vor – ceea ce și-au dorit întotdeauna. Cea mai automatizată companie nu va câștiga. Cea mai bună tehnologie nu va câștiga. Cel mai atent planificat canal de vânzare nu va câștiga. Cea mai umană companie va câștiga.

„Clienții noștri își doresc relaționare la nivel uman... și control. Nu avem de ales. Pur și simplu trebuie să ne concentrăm pe nevoile umane perene și să lăsăm strategia să se desfășoare. A treia rebeliune bate la ușă. Iar clienții flutură pancarte mari prin care cer: «Respectă-mă!»”

„Comunitatea este o strategie puternică dacă este abordată cu mentalitatea și abilitățile potrivite. O comunitate puternică de brand crește loialitatea clienților, reduce costurile de marketing, autentifică semnificația brandului și generează un flux de idei pentru dezvoltarea afacerii. Când ajuți oamenii să aparțină, beneficiile sunt incontestabile.”

„Ce înseamnă brandingul astăzi? Am dori să credem că este vorba despre noi și despre bagheta noastră magică de marketing. Culoare, formă, date, viziune, tensiune, design, personaje, identitate, frumusețe, simplitate. Dar cele mai mari branduri rezonează și se extind cu repeziciune atunci când se folosesc de capacitatea de a vedea și a înțelege detaliile cele mai mărunte ale vieții, pe care ceilalți nu le văd.”