Povestea Potrivită
Dincolo de orice idee de succes se află o poveste potrivită, rodul unei ingenioase strategii de a provoca schimbarea și impulsul spre acțiune. Seducătoare prin fluxul ideatic și impecabila retorică a persuasiunii, poveștile relatate de Bernadette Jiwa în acest Scurt ghid pentru a schimba lumea reconstituie, de fapt, etapele unei călătorii spirituale, în miezul căreia cititorul va descoperi un nou mod de a gândi, de a-și imagina un viitor posibil, de a reconfigura lumea și relațiile dintre oameni. Fiecare poveste deschide o nouă perspectivă asupra realității, însă adevărata schimbare este efectul unei alchimii interioare, pentru că în acest fascinant poliedru de imagini posibile se reflectă însăși ființa lăuntrică a omului. În orice cultură organizațională, comunicatorii abili pot articula mai bine relația dintre necesitate și acțiune, transformând mesajele în povești inspirate, menite să cucerească inimile, să câștige încrederea, să influențeze modul de a privi lucrurile și, în esență, să modeleze viitorul dorit.
Dincolo de orice idee de succes se află o poveste potrivită, rodul unei ingenioase strategii de a provoca schimbarea și impulsul spre acțiune. Seducătoare prin fluxul ideatic și impecabila retorică a persuasiunii, poveștile relatate de Bernadette Jiwa în acest Scurt ghid pentru a schimba lumea reconstituie, de fapt, etapele unei călătorii spirituale, în miezul căreia cititorul va descoperi un nou mod de a gândi, de a-și imagina un viitor posibil, de a reconfigura lumea și relațiile dintre oameni. Fiecare poveste deschide o nouă perspectivă asupra realității, însă adevărata schimbare este efectul unei alchimii interioare, pentru că în acest fascinant poliedru de imagini posibile se reflectă însăși ființa lăuntrică a omului. În orice cultură organizațională, comunicatorii abili pot articula mai bine relația dintre necesitate și acțiune, transformând mesajele în povești inspirate, menite să cucerească inimile, să câștige încrederea, să influențeze modul de a privi lucrurile și, în esență, să modeleze viitorul dorit.
Fișa tehnică
- Traducător
- Alexandru Polgár
- An apariție
- 2020
- ISBN
- 978-606-8944-28-9
- Format
- 133 x 203 mm
- Număr pagini
- 102
- Tip copertă
- Cartonată
„Uneori, ideile proaste reușesc să se impună și nu le putem opri. Uneori, ideile bune eșuează și nu le putem salva. Dar putem învăța din asemenea eșecuri și ne putem îmbunătăți șansele de succes. Pentru că nu există idei proaste sau bune. Există doar povestea nepotrivită sau cea potrivită. Succesul sau eșecul ideilor noastre depinde de noi, dacă spunem sau nu povestea potrivită. Putem face asta atunci când stabilim cu claritate schimbarea pe care vrem s-o producem și când luăm cu noi destui oameni potriviți pentru această călătorie. Depinde de noi, cei care producem schimbarea de azi și de mâine, să-i încurajăm pe cei pe care sperăm să-i luăm cu noi în călătorie.
Despre asta este cartea de față. Nu e doar despre a vă ajuta să schimbați opinia cuiva. E despre cum puteți articula mai bine schimbarea pe care vreți s-o creați și cum îi puteți înțelege mai bine pe oamenii pe care doriți să-i influențați, să-i inspirați sau să-i impulsionați – pentru ca apoi să puteți construi pornind de la ceea ce ei cred deja și, în cele din urmă, să puteți modela viitorul pe care dumneavoastră și ei vreți să-l vedeți atins.”
„Poveștile sunt felul în care schimbăm lucrurile. Nu putem progresa fără ele. Poveștile ne ajută să imaginăm un viitor care nu există încă. Ele întăresc ceea ce credem despre noi înșine și despre ce am putea deveni. Ele schimbă modul în care gândim, simțim și acționăm. [...] Toate poveștile – cele pe care le spunem și cele pe care le credem – sunt, așadar, puternici catalizatori ai schimbării. Poveștile sunt pietrele unghiulare ale legăturilor dintre oameni și ale colaborării dintre ei, motoare ale gândurilor și ale acțiunilor noastre.”
„Am ajuns să credem că succesul nostru depinde de a determina cât mai mulți oameni să reacționeze la lucrurile asupra cărora încercăm să le atragem atenția. Adevărul e că ideile noastre reușesc atunci când avem parte de încrederea oamenilor potriviți.”
„Motivul pentru care poveștile, mesajele sau marketingul nostru dau greș este că oamenii pe care vrem să-i servim nu sunt motivați de nevoia noastră de a fi văzuți, de a fi auziți ori de a încheia o vânzare. Oamenii – publicul, cumpărătorii și clienții dumneavoastră – sunt motivați de nevoia lor de a fi văzuți, auziți și înțeleși. Toți suntem așa.”
„Felul în care conducem schimbă felul în care răspund oamenii și ce se întâmplă după aceea. Cultura e schimbată când apare cineva cu convingere, punând în joc capacitățile sale unice, indicând drumul înainte și invitând oamenii să meargă în această călătorie cu ei. Avem puterea de a crea interacțiunile, organizațiile și locurile ce modelează viitorul pe care îl dorim.”