Muzica, în inima fascinației (ediție 2017)
Preț redus

Muzica, în inima fascinației (ediție 2017)

Un elogiu pasionat adus muzicii, un cântec al emoției. Chiar mai mult decât atât, un mijloc de cunoaștere: micile și marile secrete ale sunetului, o culegere de cuvinte ale marilor compozitori reuniți într-un „portret de familie”, sfaturi de inițiere în muzică… în sfârșit, o filosofie a vieții!

De-a lungul unui drum care ne conduce de la originile muzicii până la mărturisirile cele mai autentice ale interpretului, muzica clasică este cea care își regăsește tinerețea, iar toți marii muzicieni – o umanitate deseori tulburătoare.

Pentru autor, muzica merge dincolo de cuvinte: ea este calea unei desăvârșiri accesibile tuturor, semn al unei dimensiuni superioare a existenței.

Construită precum o sonată în patru părți, această călătorie „în inima fascinației” nu seamănă cu nimic altceva: instructivă și accesibilă, emoționantă și profundă, ea redă frumusețea misterioasă a muzicii prin intermediul geniului pianului.

Aici, cartea vorbește ca un oratoriu, lăsând cuvântul doar poeților, muzicienilor și gânditorilor tuturor secolelor, într-un entuziasm comunicativ.

Încă de la primii pași în muzică, Elizabeth Sombart a fost apreciată de către Arthur Rubinstein: „Un mare talent, o mare sensibilitate”. Concertistă și profesor în egală măsură, ea a înregistrat 51 de piese clasice, de la Bach la Bartók (BMG), bază a unei serii de emisiuni pe France3 – „Confidențe pentru pian” –, care ne revelează o artistă sclipitoare, o vocație absolută.

16,00 RON 20,00 RON -20%
cu TVA

Un elogiu pasionat adus muzicii, un cântec al emoției. Chiar mai mult decât atât, un mijloc de cunoaștere: micile și marile secrete ale sunetului, o culegere de cuvinte ale marilor compozitori reuniți într-un „portret de familie”, sfaturi de inițiere în muzică… în sfârșit, o filosofie a vieții!

De-a lungul unui drum care ne conduce de la originile muzicii până la mărturisirile cele mai autentice ale interpretului, muzica clasică este cea care își regăsește tinerețea, iar toți marii muzicieni – o umanitate deseori tulburătoare.

Pentru autor, muzica merge dincolo de cuvinte: ea este calea unei desăvârșiri accesibile tuturor, semn al unei dimensiuni superioare a existenței.

Construită precum o sonată în patru părți, această călătorie „în inima fascinației” nu seamănă cu nimic altceva: instructivă și accesibilă, emoționantă și profundă, ea redă frumusețea misterioasă a muzicii prin intermediul geniului pianului.

Aici, cartea vorbește ca un oratoriu, lăsând cuvântul doar poeților, muzicienilor și gânditorilor tuturor secolelor, într-un entuziasm comunicativ.

Încă de la primii pași în muzică, Elizabeth Sombart a fost apreciată de către Arthur Rubinstein: „Un mare talent, o mare sensibilitate”. Concertistă și profesor în egală măsură, ea a înregistrat 51 de piese clasice, de la Bach la Bartók (BMG), bază a unei serii de emisiuni pe France3 – „Confidențe pentru pian” –, care ne revelează o artistă sclipitoare, o vocație absolută.

ES-MUF-B01
Fișa tehnică
Traducător
Lavinia Dragoș
An apariție
2017
Ediție
II
ISBN
978-606-8401-94-2
Format
11,0 CM x 17,7 CM
Număr pagini
267
Tip copertă
Broșată

A asculta bine muzica nu poate să se facă decât în ascultarea propriei sale tăceri. A fi în măsură de a asculta tăcerea este experiența supremă pe care ne-o oferă cu generozitate muzica. Ea ne face să accedem astfel la acel loc sublim, unde domnesc bucuria, frumusețea și iubirea. Pentru că este o disciplină superioară, cu aspirații elevate, asta nu înseamnă că trebuie să facem din ea valoarea supremă. Sunt convinsă de toate aceste lucruri, și pentru a le face cunoscute, m-am angajat să scriu aceste pagini, cu entuziasm și umilitate. Chiar dacă muzica nu este un scop în sine, ea este, cred eu, o cale privilegiată, o scară de lumină care ne permite să accedem la adevăratele valori ale vieții, acelea care îl fac pe om demn de Dumnezeu.

Conceptele pedagogice pe care, cu dragoste pentru tot ceea ce înseamnă învățare, le expune autoarea, pot fi de real folos spiritual oricărei persoane (nu neapărat copil, căci, după cum ne explică Elizabeth Sombart, niciodată nu este târzie descoperirea pianului) dornice de a se apropia de muzică, fie ca interpret, fie ca ascultător.

„Muzica este, înainte de toate, artă a liniştii, care trezeşte acest „entuziasm al bucuriei”, această tinereţe eternă a iubirii, gravată în legendă.”


„Primul meu contact cu muzica a fost legat încă de la început de pian. Este o amintire impregnată de muzică. Eram foarte mică, mama cânta la pian, aceasta se întâmpla seara lângă o sobă care ne încălzea – când mă gândesc acum la lucrul acesta, îmi spun că nu era prea bine pentru pian să fie atât de aproape de căldură. Ce dacă! Mă aflam sub pian şi senzaţia extraordinară pe care am avut-o nu m-a părăsit niciodată. Am ştiut că muzica avea puterea de a înveseli inima mea de copil, care era tristă, mai mult, am știut că muzica se asculta în mine în toate părţile în acelaşi timp, înainte, înapoi, deasupra, ea rezona în interiorul meu, simţeam fiecare vibraţie, fiecare emoţie; m-a invadat fascinaţia, eram pianul!”


„Muzica nu poate fi bine ascultată decât prin respectarea propriei sale tăceri. A fi în măsură de a asculta tăcerea este experienţa supremă pe care ne-o oferă cu generozitate muzica. „Cântecul spiritual este calea spre tăcere, el devine perceptibil atunci când singurătatea se face muzică” (Sfântul Ioan al Crucii). Ea ne face să accedem astfel la acel loc sublim, unde domnesc bucuria, frumuseţea şi iubirea. Pentru că este o disciplină superioară, cu aspiraţii elevate, asta nu înseamnă că trebuie să facem din ea valoarea supremă.”


„Grecia crease moduri muzicale adaptate fiecărei stări sufleteşti: „Prin muzică, ne obişnuim să resimţim sentimentele curate.” Aristotel afirma, de asemenea, că „ritmul şi melodia dau naştere emoţiilor de orice natură. Muzica are puterea de a forma personalitatea şi putem distinge diverse genuri de muzică întemeiate pe moduri diferite, prin efectul lor asupra caracterului. Un anume gen determină melancolia, un altul, moliciunea, unul încurajează abandonarea, iar altul, controlul de sine, altul trezeşte entuziasmul şi aşa mai departe.” Totul a fost inventat, pierdut, regăsit în această ştiinţă benefică a muzicii.”

Clienții care au cumpărat această carte, au cumpărat și