Ispita Binelui este mult mai periculoasă decât ispita Răului
Boris Cyrulnik și Tzvetan Todorov au traversat epoca urmând traiectorii diferite, dar amândoi au devenit gânditori validați de public și observatori angajați ai societăților noastre. Atât unul, cât și celălalt au cunoscut totalitarismul și încearcă să înțeleagă ce anume ne poate permite să rezistăm terorii. Acestea sunt motivele care stau la baza dialogului de față despre capacitatea oamenilor de a rezista „barbariei” sau de a-i cădea pradă, în momentul în care o Europă afectată de atentate își pune întrebări în legătură cu viitorul ei.
Nicolas Truong
Boris Cyrulnik și Tzvetan Todorov au traversat epoca urmând traiectorii diferite, dar amândoi au devenit gânditori validați de public și observatori angajați ai societăților noastre. Atât unul, cât și celălalt au cunoscut totalitarismul și încearcă să înțeleagă ce anume ne poate permite să rezistăm terorii. Acestea sunt motivele care stau la baza dialogului de față despre capacitatea oamenilor de a rezista „barbariei” sau de a-i cădea pradă, în momentul în care o Europă afectată de atentate își pune întrebări în legătură cu viitorul ei.
Nicolas Truong
Fișa tehnică
- Traducător
- Doina Jela
- An apariție
- 2019
- Ediție
- I
- ISBN
- 978-606-8944-21-0
- Format
- 12 CM x 20,8 CM
- Număr pagini
- 56
- Tip copertă
- Broșată
Boris Cyrulnik este neuropsihiatru, cunoscut pentru lucrările sale despre conceptul de reziliență și teoria atașamentului.
Tzvetan Todorov (1939–2017) este istoric al ideilor, cu contribuții esențiale în domeniul semiologiei, poeticii și teoriei literare.
Pentru mine, ispita Răului aproape că nu există, este foarte marginală în ochii mei. Eu rămân mai curând discipolul lui Grossman, pentru care Răul vine în mod esențial dinspre cei care vor să le impună semenilor lor Binele. Ispita Binelui mi se pare deci mult mai periculoasă decât ispita Răului.
Tzvetan Todorov
În numele moralei au fost comise crimele cele mai imorale. Morală perversă, deci: suntem morali cu cei care ne împărtășesc universul reprezentărilor și suntem perverși cu ceilalți – fiindcă definiția perversiunii este, pentru mine, cea dată de Deleuze și de Lacan: pervers este cel care trăiește într-o lume din care Celălalt este absent.
Boris Cyrulnik