Răni deschise 7. Educația omenescului
Preț redus

Răni deschise 7. Educația omenescului

Seria Răni deschise ar fi trebuit să se încheie odată cu volumul 6, apărut postum. Dar ea nu s-a lăsat încheiată, bogăția materialului impunând publicarea volumului de față, care reproduce, în bilanț atent, opt texte rămase nepublicate din anul 2012, 17 texte care completează imaginea anului 2013 și 37 texte care reprezintă doar o parte din prestația pe 2014 a autorului. (…) 

Desfășurarea proiectului Răni deschise nu ar fi fost posibilă fără provocările lansate de reviste, posturi de televiziune, școli și alte instituții de învățământ și cultură ale României. Solomon Marcus a intervenit atunci când era invitat și amploarea acțiunii sale e potențată de intere-sul cu care a fost așteptată și solicitată. (…)

La fel cu toate volumele apărute până acum ale seriei, volumul de față intră în ecou cu cele care l-au precedat. Temele asupra cărora Solomon Marcus a insistat încă de la început sunt problemele de fond ale educației actuale: educația matematică și științifică perimată, nevoia de dialog între disciplinele care se predau la școală și între profesorii care le corespund, obligațiile culturale și formative ale profesorilor, independent de materia pe care o reprezintă, stimularea la elevi a curiozității, a spontaneității creatoare, cu riscul asumat al greșelilor, și a rezistenței intelectuale pe termen lung, educația tinerei generații în spiritul deschiderii îndrăznețe spre marea aventură a învățării și al opțiunii lucide pentru tipul de activitate în care poate excela.

 Sanda Golopenția
52,00 RON 65,00 RON -20%
cu TVA

Seria Răni deschise ar fi trebuit să se încheie odată cu volumul 6, apărut postum. Dar ea nu s-a lăsat încheiată, bogăția materialului impunând publicarea volumului de față, care reproduce, în bilanț atent, opt texte rămase nepublicate din anul 2012, 17 texte care completează imaginea anului 2013 și 37 texte care reprezintă doar o parte din prestația pe 2014 a autorului. (…) 

Desfășurarea proiectului Răni deschise nu ar fi fost posibilă fără provocările lansate de reviste, posturi de televiziune, școli și alte instituții de învățământ și cultură ale României. Solomon Marcus a intervenit atunci când era invitat și amploarea acțiunii sale e potențată de intere-sul cu care a fost așteptată și solicitată. (…)

La fel cu toate volumele apărute până acum ale seriei, volumul de față intră în ecou cu cele care l-au precedat. Temele asupra cărora Solomon Marcus a insistat încă de la început sunt problemele de fond ale educației actuale: educația matematică și științifică perimată, nevoia de dialog între disciplinele care se predau la școală și între profesorii care le corespund, obligațiile culturale și formative ale profesorilor, independent de materia pe care o reprezintă, stimularea la elevi a curiozității, a spontaneității creatoare, cu riscul asumat al greșelilor, și a rezistenței intelectuale pe termen lung, educația tinerei generații în spiritul deschiderii îndrăznețe spre marea aventură a învățării și al opțiunii lucide pentru tipul de activitate în care poate excela.

 Sanda Golopenția
SM-RND-A07
Fișa tehnică
An apariție
2017
Ediție
I
ISBN
978-606-8944-04-3
Format
10,5 CM x 17,0 CM
Număr pagini
896
Tip copertă
Cartonată

„Nu simţiţi că e nevoie să aducem primăvara şi în educaţie? Să nu aşteptăm să fie adusă de alţii. Să ne luptăm noi să o aducem. Să încercăm să vorbim despre educaţie la persoana întâi, nu doar la persoana a treia sau a doua.”


„Motorul acţiunii mele este în primul rând unul de na¬tură umană, înainte de a fi unul de natură culturală. Pentru că mie mi se pare că eşecul societăţii noastre, înainte de a fi unul cultural, este unul de ordinul omenescului. Noi eşuăm în a educa dragostea faţă de fiinţa umană, ataşa-mentul faţă de fiinţa umană oricât de diferită ar fi ea de propria noastră fiinţă, sub aspectul vârstei, culorii pielii, sexului, religiei, locului geografic în care te afli, statutului social. Deci, această nevoie de înţelegere şi de convieţuire cu alteritatea, care este esenţială într-o societate globală, scapă total sistemului nostru educaţional.”


„Mi-am dat seama că trebuie să alegi acea preocupare fără de care nu ai putea trăi. Și eu mi-am dat seama care era pentru mine această preocupare: preocuparea de cercetător știin¬țific, preocuparea de a cerceta într-un anumit domeniu sau altul care te interesează. Mi-am dat seama că fără asta nu aș putea trăi.”


„Unul din motivele profunde pentru care eșuăm în școală, în educație este acesta că nu reușim să valorificăm componenta ludică. Din cauză că nu o valori¬ficăm, copiii nu mai au plăcerea, nu mai găsesc plăcerea în actul de învățare.”