Principiul răvașului norocos

Principiul răvașului norocos

În ultimii ani, principiile și tacticile de marketing s-au schimbat în mod fundamental, iar perspectiva asupra afacerilor s-a redimensionat, cucerind ireversibil teritoriul lumii digitale.

20,00 RON
cu TVA
  • Security policy (edit with Customer reassurance module) Security policy (edit with Customer reassurance module)
  • Delivery policy (edit with Customer reassurance module) Delivery policy (edit with Customer reassurance module)
  • Return policy (edit with Customer reassurance module) Return policy (edit with Customer reassurance module)

În ultimii ani, principiile și tacticile de marketing s-au schimbat în mod fundamental, iar perspectiva asupra afacerilor s-a redimensionat, cucerind ireversibil teritoriul lumii digitale. În periplul său imprevizibil, procesul de construire a unui brand se aseamănă tot mai mult cu o călătorie – o experiență unică pentru cei ce reușesc să imprime sens și valoare în produsele, serviciile și acțiunile întreprinse, pornind de la o narațiune inspirată. Principiul răvașului norocos este o impresionantă cartografiere a celor douăzeci de chei esențiale pentru strategia oricărei povești de business, survolând tot atâtea repere de neocolit, de la viziunea și strategia brandului până la cele mai fine detalii ale sale, precum denumirea, sloganul, designul, amplasarea ori distribuția. În final, ceea ce face diferența între notorietatea și semnificația unei afaceri ori între funcționalitatea și excelența unui produs este însăși povestea potrivită.

PRN-BJIW
Fișa tehnică
Traducător
Crenguța Nicolae
An apariție
2021
ISBN
978-606-8944-66-1
Format
133 x 203 mm
Număr pagini
240
Tip copertă
Cartonată

Bernadette Jiwa este o autoritate mondială recunoscută în arta povestirii cu rol strategic. S-a născut la Dublin, capitala mondială a artei de a povesti, iar în prezent locuiește la Melbourne, Australia, orașul în care consideră că se poate trăi cel mai bine din lume. Inclusă, în 2018, de Smart Company în topul celor mai buni gânditori de business, ea este autoarea a numeroase bestselleruri despre marketing și crearea de povești pentru branduri, precum și fondatoarea comunității de afaceri the Right Company. Blogul ei popular (TheStoryofTelling.com/blog) a fost votat drept cel mai bun blog australian de afaceri în 2012 și a apărut de trei ori în topul celor mai bune bloguri de afaceri australiene al Smart Company, iar în 2016 s-a situat pe primul loc. Acordă consultanță și discută cu întreprinzători și lideri în afaceri, de la firme startup până la companii din Fortune 500. Munca ei o poartă din Melbourne la New York (și oriunde dincolo de aceste repere).

Principiul răvașului norocos este atât un model de construire a brandului, cât și o strategie de comunicare constând în douăzeci de chei care vă permit să începeți chiar din miezul poveștii. Pe baza acestui principiu vă puteți diferenția brandul, stabilind legături aparte cu genul de clienți pe care vi-i doriți. Trebuie să începeți prin a spune adevărul și a pune întrebări. Modelul ilustrat nu are o valoare prescriptivă, ci reprezintă un punct de plecare. Asupra anumitor chei veți dori să vă concentrați mai mult, în funcție de tipul afacerii voastre. Multe dintre exemplele prezentate în această carte evocă nume celebre și branduri cunoscute și apreciate, însă cele douăzeci de chei structurează un model strategic de creare a unei povești de brand, relevant pentru orice tip de afacere, mare sau mică.”

„În cazul brandurilor, arta povestirii include susținerea anumitor valori și căutarea excelenței în tot ceea ce întreprindeți. Presupune relevarea unicității produsului sau a serviciului oferit și stabilirea valorii sale. Se referă la capacitatea de a privi în profunzime, dincolo de funcționalitatea produselor și a serviciilor, la manifestarea spiritului de loialitate și la stabilirea unor legături strânse cu clienții.”

„Înțelegerea afacerii în care sunteți implicați constituie primul pas în realizarea unui produs sau serviciu căruia piața îi conferă o valoare dincolo de utilitatea sa. Afacerile bune devin branduri excelente atunci când adevărul lor se întrepătrunde cu adevărul despre ceea ce doresc, de fapt, clienții.”

„Comportamentele ne sunt modelate de propriile convingeri, iar valorile personale ne determină acțiunile. La fel stau lucrurile și în cazul companiilor. Dacă nu (re)cunoașteți convingerile care stau la baza afacerii voastre, cum v-ați putea da seama în ce fel să acționați? Valorile consolidează viziunea asupra afacerii, îi modelează cultura și vă ghidează comportamentul. Ele ne permit să câștigăm încrederea și loialitatea clienților.”

„Numele brandului nu reprezintă doar un element de identificare; acesta poate, în mod real, să orienteze o afacere sau o idee într-o direcție sau alta. Cele mai bune denumiri de marcă și sloganuri amplifică punctele forte ale unei companii. Pot aduce o notă de mister, pot pune bazele unei mișcări sau pot contribui la edificarea statutului de brand-simbol.”

„Din fericire, ceea ce crede clientul și împărtășește apoi și celorlalți poate genera loialitate și o atitudine militantă, conferind o importantă valoare brandului vostru. Concepția clienților asigură apariția unor nișe profitabile pe orice piață. A te afla aproape de inima clientului poate constitui deci o strategie câștigătoare.”

„Nu aveți nevoie de permisiunea unor specialiști pentru a vă spune povestea. Aveți tot ce vă trebuie pentru a o relata voi înșivă. Internetul, împreună cu accesul la instrumentele on-line care vă permit să vă implicați, să împărtășiți experiențe și să vă răspândiți ideile, a făcut ca toți jucătorii să aibă șanse egale. Aveți puterea de a crea ceva din nimic și de a vă evidenția creația prin intermediul poveștii.”