Linia de contur - Cronici literare I
„Din 1995 și până astăzi, aproape fără întrerupere, Daniel Cristea‑Enache a publicat cronică literară în reviste (Adevărul literar și artistic, Caiete critice, România literară și altele), adunată în câteva volume: Concert de deschidere, București Far West. Secvențe de literatură română, Timpuri noi, iar acum în ampla culegere de față. Niciunul dintre colegii lui de generație n-a dat dovadă de atâta consecvență, deși destui au început, ca și el, prin a scrie critică de întâmpinare, renunțând însă relativ repede, atrași de felurite miraje. Daniel Cristea-Enache rămâne cronicarul literar al generației 2000. Consacrate cu precădere, în primii ani, unor autori aparținând generațiilor vechi, cronicile lui se ocupă tot mai des de scriitorii tineri. Volumele succesive oferă un catalog cvasicomplet al poeților, prozatorilor și criticilor generației 2000, ca, de altfel, și al celor din generațiile anterioare.”
Nicolae Manolescu
(din Istoria critică a literaturii române, ediția a II-a)
„Volumul de față este dedicat prozei (romane, nuvele, povestiri) și literaturii subiective (non)ficționale (memorialistică, jurnale, epistolare, autobiografii, cărți de călătorii, volume cu documente din arhivele CNSAS, cărți de dialoguri, eseistică filtrată biografic, publicistică ficționalizată). Pentru prima oară într-o carte a mea de cronici, proza «obiectivă» e împletită cu literatura «subiectivă», în interiorul unei aceleiași generații, confruntată cu un context istoric.”
Daniel Cristea-Enache
„Din 1995 și până astăzi, aproape fără întrerupere, Daniel Cristea‑Enache a publicat cronică literară în reviste (Adevărul literar și artistic, Caiete critice, România literară și altele), adunată în câteva volume: Concert de deschidere, București Far West. Secvențe de literatură română, Timpuri noi, iar acum în ampla culegere de față. Niciunul dintre colegii lui de generație n-a dat dovadă de atâta consecvență, deși destui au început, ca și el, prin a scrie critică de întâmpinare, renunțând însă relativ repede, atrași de felurite miraje. Daniel Cristea-Enache rămâne cronicarul literar al generației 2000. Consacrate cu precădere, în primii ani, unor autori aparținând generațiilor vechi, cronicile lui se ocupă tot mai des de scriitorii tineri. Volumele succesive oferă un catalog cvasicomplet al poeților, prozatorilor și criticilor generației 2000, ca, de altfel, și al celor din generațiile anterioare.”
Nicolae Manolescu
(din Istoria critică a literaturii române, ediția a II-a)
„Volumul de față este dedicat prozei (romane, nuvele, povestiri) și literaturii subiective (non)ficționale (memorialistică, jurnale, epistolare, autobiografii, cărți de călătorii, volume cu documente din arhivele CNSAS, cărți de dialoguri, eseistică filtrată biografic, publicistică ficționalizată). Pentru prima oară într-o carte a mea de cronici, proza «obiectivă» e împletită cu literatura «subiectivă», în interiorul unei aceleiași generații, confruntată cu un context istoric.”
Daniel Cristea-Enache
Fișa tehnică
- An apariție
- 2019
- Ediție
- I
- ISBN
- 978-606-8944-13-5
- ISBN II
- 978-606-8944-29-6
- Format
- 15.5 CM x 21.5 CM
- Număr pagini
- 752
- Tip copertă
- Cartonată
„[R]eușita lui Cărtărescu în Solenoid este una multiplă și trebuie salutată ca atare. Complexitatea romanului deopotrivă realist și metafizic, psihologic și social, cosmic și microscopic, «banal» și psihanalitic e obținută printr-un control remarcabil al scriiturii dement-acaparatoare.”
„Florian se apleacă, în absolut toate circumstanţele romanului, cu o rară atenţie asupra celui ce vorbeşte în cadru; sau care, tăcând, îşi aminteşte, gândeşte, simte fără să se exteriorizeze. Degete mici abundă în istorii «mici», particulare, conturând şi diversificând Istoria mare; ca şi în depoziţii, mărturii, poveşti de tinereţe, discuţii de principiu şi bârfe în toată regula.”
„Cu o formidabilă atenţie distributivă şi o privire, totodată, panoramică şi sintetizatoare, Andrei Pleşu trece rapid de la aspectul banal la cel insolit; şi, într-o aceeaşi mişcare vizual-ideatică, de la culorile amestecate ale cotidianului, la structura lui inaparentă.”