Ca sunetele să devină muzică

Ca sunetele să devină muzică

“Oferindu-ne cheile esenţiale ale unei învăţături care a constituit şi obiectul unei expuneri tehnice în mai multe volume, textul lui Elizabeth Sombart ne permite să intrăm în inteligenţa unei practici pianistice încoronate de iubire. Citind paginile sale, cititorul este iniţiat într-o Pedagogie ale cărei articulaţii precise şi legi obiective sunt inseparabile de „anii de game interioare” care implică total muzicianul.

Prin propria sinteză a învăţăturii primite de la cei doi maeştri, Sergiu Celibidache pentru fenomenologia sunetului (prima parte) şi Hilde Langer Rühl pentru fenomenologia gestului (partea a doua), Elizabeth Sombart denotă o înţelegere riguroasă a „legilor fenomenelor sonore şi punerea lor în relaţie”, precum şi „folosirea respiraţiei şi a diafragmei în cântatul la pian, vocal şi instrumental, pentru ca gestul să integreze şi să unifice frazarea muzicală”. ”

(Elizabeth Sombart)
18,00 RON
cu TVA
  • Security policy (edit with Customer reassurance module) Security policy (edit with Customer reassurance module)
  • Delivery policy (edit with Customer reassurance module) Delivery policy (edit with Customer reassurance module)
  • Return policy (edit with Customer reassurance module) Return policy (edit with Customer reassurance module)

“Oferindu-ne cheile esenţiale ale unei învăţături care a constituit şi obiectul unei expuneri tehnice în mai multe volume, textul lui Elizabeth Sombart ne permite să intrăm în inteligenţa unei practici pianistice încoronate de iubire. Citind paginile sale, cititorul este iniţiat într-o Pedagogie ale cărei articulaţii precise şi legi obiective sunt inseparabile de „anii de game interioare” care implică total muzicianul.

Prin propria sinteză a învăţăturii primite de la cei doi maeştri, Sergiu Celibidache pentru fenomenologia sunetului (prima parte) şi Hilde Langer Rühl pentru fenomenologia gestului (partea a doua), Elizabeth Sombart denotă o înţelegere riguroasă a „legilor fenomenelor sonore şi punerea lor în relaţie”, precum şi „folosirea respiraţiei şi a diafragmei în cântatul la pian, vocal şi instrumental, pentru ca gestul să integreze şi să unifice frazarea muzicală”. ”

(Elizabeth Sombart)
ES-CAM-A01
Fișa tehnică
Traducător
Lavinia Dragoș
An apariție
2014
Ediție
I
ISBN
978-606-8401-26-3
Format
18,0 CM x 20,0 CM
Număr pagini
74
Tip copertă
Broșată

Deşi este greu de pus pe hârtie o cunoaştere a cărei natură nu se revelează decât în şi prin experienţă, am dorit să vă împărtăşesc aici unele chei ale Pedagogiei Résonnance şi valorile pe care acestea le induc în conştiinţa noastră. Pedagogia Résonnance: fenomenologia sunetului şi a gestului este rodul a treizeci de ani de experienţă, de cercetare, de predare şi de concerte. Ea nu ar fi văzut lumina zilei fără preţioasa colaborare a lui Jordi Mora şi a tuturor profesorilor filialelor Résonnance în care aceasta este dezvoltată şi predată.

„Celibidache explică faptul că adevărul experienţei muzicale este trăit prin transcendenţa cunoaşterii, acolo unde multiplicitatea fenomenelor sonore este redusă la unitate. Şi adaugă: „Ceea ce rămâne este relaţia, care nu poate fi trăită decât prin transcendenţă.” Această relaţie, pe care Celibidache o numea „relaţia care include”, este realizată de către o entitate superioară: „spiritul care transcende” sesizarea unui lucru, conştiinţa autentică pură înspre care ar trebui să ne conducă experienţa muzicală. Dar nimic nu ne dă certitudinea că termenii incluşi „într-o unitate de tip nou, superioară, care transcende părţile”, îşi mai păstrează o consistenţă ontologică distinctă, fără de care nu mai putem vorbi despre o adevărată comuniune a conştiinţelor în experienţa muzicală. Într-adevăr, din perspectiva lui Celibidache, dualitatea rămâne de partea iluziei, fiindcă ceea ce este „real” este unitatea primordială a realităţii „care este mereu acolo” şi în care omul va sfârşi prin a se face dispărut.”


„Fenomenologia sunetului deschide două câmpuri de cercetare şi experienţă: pe de o parte, ordinea intrinsecă a fenomenelor sonore şi legile fizice care le guvernează; pe de altă parte, raportul dintre relaţiile sonore, felul în care conştiinţa noastră le percepe, şi efectele pe care acestea le produc asupra lumii noastre afective. „Muzica – după cuvintele lui Sergiu Celibidache – nu este doar un sistem de legi şi aceste legi nu sunt comprehensibile decât în legătură cu propriile noastre legi interioare”, iar asta pentru că există o interacţiune imediată între sunet şi fiinţa umană.”

Clienții care au cumpărat această carte, au cumpărat și