Choose language   
 
  • Conferință și lansare de carte
    11.02.2016
    Civilizația Analfabetismului de Mihai Nadin
    Facultatea de Sociologie și Asistență Socială din Bucureșt
  • Conferință și lansare de carte
    11.02.2016
    Civilizația Analfabetismului de Mihai Nadin
    Facultatea de Sociologie și Asistență Socială din Bucureșt
  • Conferință și lansare de carte
    11.02.2016
    Civilizația Analfabetismului de Mihai Nadin
    Facultatea de Sociologie și Asistență Socială din Bucureșt
  • Conferință și lansare de carte
    10.02.2016
    Civilizația Analfabetismului de Mihai Nadin
    Universitatea Națională de Arte (Bucureşti)
  • Conferință și lansare de carte
    10.02.2016
    Civilizația Analfabetismului de Mihai Nadin
    Universitatea Națională de Arte (Bucureşti)
  • Conferință și lansare de carte
    10.02.2016
    Civilizația Analfabetismului de Mihai Nadin
    Universitatea Națională de Arte (Bucureşti)
  • Conferință și lansare de carte
    08.02.2016
    Civilizația Analfabetismului de Mihai Nadin
    Librăria Șt. O. Iosif (Brașov)
  • Conferință și lansare de carte
    08.02.2016
    Civilizația Analfabetismului de Mihai Nadin
    Librăria Șt. O. Iosif (Brașov)
  • Conferință și lansare de carte
    08.02.2016
    Civilizația Analfabetismului de Mihai Nadin
    Librăria Șt. O. Iosif (Brașov)
  • Conferință și lansare de carte
    04.02.2016
    Civilizația Analfabetismului de Mihai Nadin
    Club A, București
  • Conferință și lansare de carte
    04.02.2016
    Civilizația Analfabetismului de Mihai Nadin
    Club A, București
  • Conferință și lansare de carte
    04.02.2016
    Civilizația Analfabetismului de Mihai Nadin
    Club A, București
  • Conferință și lansare de carte
    03.02.2016
    Civilizația Analfabetismului de Mihai Nadin
    Facultatea de Matematică, Universitatea din București
  • Conferință și lansare de carte
    03.02.2016
    Civilizația Analfabetismului de Mihai Nadin
    Facultatea de Matematică, Universitatea din București
  • Conferință și lansare de carte
    03.02.2016
    Civilizația Analfabetismului de Mihai Nadin
    Facultatea de Matematică, Universitatea din București

Vă aşteptăm şi pe Blogul editurii:


Newsletter


În pregătire

  • Întâlniri cu Solomon Marcus vol. 3
     de Autor colectiv
  • Biblia vitaminelor
     de Dominique Rueff
  • Fără leac
     de Pamela Weintraub
  • Bătăliile vieții
     de Luc Montagnier
  • Rani deschise 7
     de Solomon Marcus

Ne citesc



Semne de carte: Răni deschise, 6 – eu doar întreb – de Solomon Marcus



„Ceea ce este esențial în educație, înainte de a asimila cunoștințe, este să reușești să înțelegi lucrurile. Dacă acest act de asimilare a cunoștințelor nu este dublat de înțelegerea cunoştinţelor respective, nu am făcut nimic. Și asta se întâmplă. Se întâmplă acest divorț între memorare, reținere, pe de o parte, și înțelegere autentică și asimilare de moduri de gândire și de comportament.”




Semne de carte din Răni deschise, 6 – eu doar întreb –


  • „Cea mai mare suferinţă a evoluţiei cunoaşterii este faptul că, în bună măsură, am rămas la o cultură fragmentară, o cunoaştere a fragmentului, şi suntem incapabili să ajungem la cunoaşterea întregului din care fragmentul face parte. De ce se întâmplă lucrul acesta? Pentru că situaţii naturale, care încalecă pe mai multe discipline, sunt înlocuite, reduse la unele fragmente ale lor, pentru a fi în concordanţă cu segmentarea pe discipline ce stă la baza întregii birocraţii a cunoaşterii. Iată, de exemplu, problema comunicării umane, care implică aspecte matematice, fizice, informatice, biologice, psihologice, lingvistice, sociologice, antropologice, semiotice, literare, filozofice, şi încă nu le-am specificat pe toate”



  • „Trebuie să fiţi foarte atenţi că, în acest moment în care aţi devenit adolescenţi – urmează tinereţea, maturitatea, veţi fi adulţi –, intraţi într-o lume foarte complexă, cu minunile, dar şi cu otrăvurile ei şi trebuie să fiţi pregătiţi. Şi să sperăm că părinţii voştri, profesorii voştri vă ajută, în această privinţă, să rezistaţi. Să vă minunaţi, pe de o parte, de minunile acestei lumi care, la o vârstă mai fragedă, nu vă erau încă accesibile, erau dincolo de înţelegerea voastră, dar, în acelaşi timp, să fiţi atenţi că peste tot pândeşte otrava. Asta este lumea în care trăim. Este o lume cu multe comori de cultură, de artă, de ştiinţă, de civilizaţie, de relaţii umane supreme, de forme supreme de prietenie, de iubire, pe de o parte, dar, pe de altă parte, este şi o lume de o agresivitate cumplită, de forme inimaginabile de violenţă – de la violenţa verbală la violenţa fizică.”



  • „Vocația copilului, de îndată ce poate să vorbească, este de a pune întrebări. Curiozitatea este terenul care favorizează educația. Din păcate, foarte mulți părinți, educatori, profesori fac totul pentru a descuraja această vocație. Ați auzit desigur de sloganul – Copilul cuminte este cel care nu vorbește neîntrebat. Ori de câte ori intru într-un dialog cu copii, una din întrebările mele a fost aceasta: Ce înseamnă un copil cuminte? Aproape toate răspunsurile s-au așezat sub această paradigmă militară – un copil cuminte este un copil care ascultă. În această accepțiune, un copil este cuminte dacă execută cu atenție comenzile primite de la adulți.”



 
 

©2008-2016. Toate drepturile materialelor prezentate aparţin Editurii Spandugino.