Choose language   
 
  • Conferință și lansare de carte
    11.02.2016
    Civilizația Analfabetismului de Mihai Nadin
    Facultatea de Sociologie și Asistență Socială din Bucureșt
  • Conferință și lansare de carte
    11.02.2016
    Civilizația Analfabetismului de Mihai Nadin
    Facultatea de Sociologie și Asistență Socială din Bucureșt
  • Conferință și lansare de carte
    11.02.2016
    Civilizația Analfabetismului de Mihai Nadin
    Facultatea de Sociologie și Asistență Socială din Bucureșt
  • Conferință și lansare de carte
    10.02.2016
    Civilizația Analfabetismului de Mihai Nadin
    Universitatea Națională de Arte (Bucureşti)
  • Conferință și lansare de carte
    10.02.2016
    Civilizația Analfabetismului de Mihai Nadin
    Universitatea Națională de Arte (Bucureşti)
  • Conferință și lansare de carte
    10.02.2016
    Civilizația Analfabetismului de Mihai Nadin
    Universitatea Națională de Arte (Bucureşti)
  • Conferință și lansare de carte
    08.02.2016
    Civilizația Analfabetismului de Mihai Nadin
    Librăria Șt. O. Iosif (Brașov)
  • Conferință și lansare de carte
    08.02.2016
    Civilizația Analfabetismului de Mihai Nadin
    Librăria Șt. O. Iosif (Brașov)
  • Conferință și lansare de carte
    08.02.2016
    Civilizația Analfabetismului de Mihai Nadin
    Librăria Șt. O. Iosif (Brașov)
  • Conferință și lansare de carte
    04.02.2016
    Civilizația Analfabetismului de Mihai Nadin
    Club A, București
  • Conferință și lansare de carte
    04.02.2016
    Civilizația Analfabetismului de Mihai Nadin
    Club A, București
  • Conferință și lansare de carte
    04.02.2016
    Civilizația Analfabetismului de Mihai Nadin
    Club A, București
  • Conferință și lansare de carte
    03.02.2016
    Civilizația Analfabetismului de Mihai Nadin
    Facultatea de Matematică, Universitatea din București
  • Conferință și lansare de carte
    03.02.2016
    Civilizația Analfabetismului de Mihai Nadin
    Facultatea de Matematică, Universitatea din București
  • Conferință și lansare de carte
    03.02.2016
    Civilizația Analfabetismului de Mihai Nadin
    Facultatea de Matematică, Universitatea din București

Vă aşteptăm şi pe Blogul editurii:


Newsletter


În pregătire

  • Întâlniri cu Solomon Marcus vol. 3
     de Autor colectiv
  • Biblia vitaminelor
     de Dominique Rueff
  • Fără leac
     de Pamela Weintraub
  • Bătăliile vieții
     de Luc Montagnier
  • Rani deschise 7
     de Solomon Marcus

Ne citesc



Semne de carte: Viziunea educativa a lui Edith Stein: abordarea unui gest antropologic total de Éric de Rus



„Edith Stein se oprește cu precădere asupra a trei instanţe formatoare, „şi anume două comunităţi ce ţin de ordinea naturală, familia şi Statul, iar în calitate de comunitate ce ţine de ordinea supranaturală, Biserica.
Chiar dacă familia este prima comunitate formatoare în care apare copilul, ei nu-i poate totuși reveni totalitatea misiunii educative, pentru că nu dispune de toate mijloacele naturale pentru a cultiva talentul copiilor, și nici, a fortiori, de mijloacele supranaturale pentru a atinge scopul etern. În lumina acestei duble îngrădiri, autorul nostru situează familia în dependență față de Statul de care aparține, şi apoi în relaţia sa cu Biserica.”




Semne de carte din Viziunea educativa a lui Edith Stein: abordarea unui gest antropologic total


  • „Caracterul desemnează mai întâi unitatea proprietăţilor individuale ale fiecărei persoane. Să precizăm în această privinţă că „proprietăţile individuale” sau „proprietăţile personale” ale caracterului – cum ar fi „bunătatea, abnegaţia”3 – nu trebuie confundate cu „proprietăţile permanente”4 ale sufletului. „Proprietăţile permanente ale sufletului care se manifestă la nivelul trăirilor” corespund unor facultăţi constitutive. De exemplu, „memoria, care este prezentă în amintirile noastre, [...] sensibilitatea care se manifestă în sentimentele noastre.” Această diferenţă nu trebuie însă să ne inducă în eroare: proprietăţile personale ale caracterului şi proprietăţile sufletului se găsesc în relație, în măsura în care intelectul, voinţa şi chiar sensibilitatea intervin cu adevărat în formarea caracterului. Astfel, un intelect corect format contribuie la o justă apreciere a valorilor, ceea ce poate influenţa favorabil dispoziţiile subiectului, provocându-l să adopte o atitudine practică corespunzătoare. Sau tot așa, o voinţă bine călită poate corecta proastele obiceiuri sau tendinţele negative și poate forma habitusurile potrivnice. De asemenea, o sensibilitate purificată ne îngăduie să valorificăm cât mai bine dispoziţiile estetice.”



 
 

©2008-2016. Toate drepturile materialelor prezentate aparţin Editurii Spandugino.